divendres, 1 de juny del 2012

Bous al carrer: BIC ?

Al País Valencià encara queda, sortosament, alguna institució, amb suficient trellat, per a fer que no sentim sempre vergonya de ser valencians. L'Acadèmia de Sant Carles--que va estar presidida pel més il·lustre dels pedreguers, l'arquitecte Gilabert-- s'ha pronunciat en contra de la iniciativa de demanar que la festa dels bous al carrer siguen declarades Bé d'Interés Cultural. Una persona com jo, que de jove he corregut totes les entrades de bous de les festes de juliol, i que, conseqüentment, no crec que puga ser acusat d'anti festes de bous al carrer i que, com els meus amics saben, la vesprada de la final de la copa del món de futbol (Espanya-Holanda) vaig ser dels pocs que van triar els bous en compte del futbol, i em vaig quedar a la plaça, sóc el més indicat --perdoneu la immodèstia-- per a dir que hem de diferenciar entre diversió i cultura i que confondre els dos termes, com els nostres governants pretenen, és voler abocar --encara més!-- el poble valencià en un abisme profund i obscur. Els bous al carrer és una diversió antiga i important a les festes de moltíssims pobles valencians, però voler-ho considerar Bé d'Interés Cultural no és res més que un altre intent perquè els valencians perdem la poca lucidesa que ens queda.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada