dijous, 17 de novembre del 2011

DUBTES ELECTORALS (MÉS ENCARA)


Els dubtes m'atabalen, potser perquè no entenc res. A veure...  diu un candidat que quan governe exigirà a les autonomies que els diners que envie l'estat han de ser invertits en determinats serveis. Tot i que potser  jo estaré d'acord amb els serveis en els que s'han d'invertir, m'atabala la següent pregunta: Aquest diners que l'estat envia a les autonomies, no han sortit primer dels ciutadans de les autonomies per a anar a l'estat? En algunes autonomies, com la nostra, no és cert que l'estat ens torna moltíssims menys diners dels que li hem enviat? De tant anar i tornar, els diners no es maregen? a l'any 1978, no va haver un ample consens polític per a aprovar la Constitució que preveïa unes autonomies a les que els pertanyia unes determinades competències segons els corresponents estatuts?  Com pot dir ara l'estat en quins serveis--de competència autonòmica-- s'han de invertir els diners de les autonomies? I si ho ferem al contrari? I si les autonomies cobraren dels seus ciutadans, li enviaren a l'estat la part que corresponga segons criteris objectius i proporcionals, i li exigira al govern de l'estat en què s'ho ha de gastar? Massa preguntes, potser?
Diu una candidata: "hi ha massa administracions, massa nivells de presa de decissions, cal eliminar-ne, cal eliminar les autonomies" Probablement té raó, i ho dic amb els dubtes i la humilitat normal de qui ha cregut en la viabilitat d'aquests nivells polítics i ara dubta si estava equivocat.  Si tenim Govern de l'Estat, Congrés de Diputats, Senat, Diputacions Provincials, Corts Valencianes, Consell Valencià, i volem eliminar despeses, quantes més millor, perquè or de llevar-ne dos--les dos últimes-- no eliminem les quatre primeres i estalviarem molt més?
M'ha telefonat un bon amic i m'ha dit: "si dubtes, no votes" Xé qué fort!, jo volia votar...
Hi ha algú per ací que puga ajudar-me?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada